İfade edici dil becerilerinde sorun yaşayan çocuklar:
Dil bilgisi kurallarını yanlış kullanırlar,
Bir konudan başka bir konuya atlarlar,
Sözcük dağarcıkları sınırlıdır,
Konuşurken doğru sözcüğü bulmada zorlanırlar,
Soru sormaktan çekinirler,
Hangi soruyu soracağını, soruyu nasıl soracağını bilemezler,
Konuşurken aynı bilgiyi defalarca tekrarlarlar,
Konuşurken karşılarındakilere yeterli bilgi aktaramazlar.
GELİŞİM ALANLARI
DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
Özbakım Becerileri
Özbakım becerilerinin kazandırılması, normal gelişim gösteren akranlarıyla aynı aşamalarda gerçekleşir.
Model olunarak yapılan çalışmalar hem çocuğa hem öğretmene kolaylık sağlar.
Dil Gelişimi
Çocukla normalden biraz daha yavaş ve sakin bir biçimde konuşulmalıdır.
Çocuk konuşurken dikkatle dinlemelidir.
Çocuğun taklit etmesi için ona uygun model olunmalıdır.
Çocuğun ifadeleri yeni sözcükler eklenerek genişletilmelidir. Çocuk “kedi” derse, “evet küçük kedi”/ “kedi üşümüş” gibi genişletmeler yapılabilir.
Çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları fark edildiğinde ilgili uzmanlara yönlendirme yapılmalıdır.
Bilişsel Gelişim
Bilişsel becerilerin kazandırılması, normal gelişim gösteren akranlarıyla aynı aşamalarda gerçekleşir.
Model olunarak yapılan çalışmalar hem çocuğa hem öğretmene kolaylık sağlar.
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Grup etkinliklerine katılması konusunda cesaretlendirilmelidir. Ancak grup önünde sunu/konuşma yapması için zorlanmamalıdır.
Sınıftaki çocuklar dil ve konuşma bozukluğu olan arkadaşlarını kendi gruplarına almaları konusunda yönlendirilmelidir.
Motor Gelişim
Motor becerilerin kazandırılması, normal gelişim gösteren akranlarıyla aynı aşamalarda gerçekleşir.
Model olunarak yapılan çalışmalar hem çocuğa hem öğretmene kolaylık sağlar.