Özel eğitim sınıfı nedir? Bu sınıflara hangi öğrenciler devam edebilir?

16.05.2013 23:43

 Özel eğitim sınıfları, okul ve kurumlarda, durumları ayrı bir sınıfta eğitim görmeyi gerektiren öğrenciler için yetersizlik türü, eğitim performansları ve özelliklerine göre açılan sınıflar olarak tanımlanmaktadır. Bu sınıflarda aynı tür yetersizliği olan öğrenciler eğitim görmektedir. 


Çocuğunuzun engellinin tipi ve derecesi tıbbi olarak tanılandıktan sonra aldığınız heyet raporu ve bağlı olduğunuz ilçedeki RAMnden aldığınız rapor ile onun gelişimini en iyi şekilde destekleyecek okullara kayıt yaptırmanızda fayda vardır. Eğer çocuğunuz gelişimsel açıdan ilköğretim programlarını takip edebilecek bir yapıya sahip değilse, o zaman engel tipine göre Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak hizmet veren özel ilköğretim okullarını tercih edebilirsiniz. Bunlar; 

1. Görme engelliler okulları 

2. İşitme engelliler ilköğretim okulları ve meslek liseleri 

3. Ortopedik engelliler ilköğretim okulları ve meslek liseleri 

4. Eğitilebilir zihin engelliler okulları 

5. Öğretilebilir zihin engelliler okulları 

6. Otistik çocuklar eğitim merkezleri 

7. Bilim ve sanat merkezleridir. 

Özel ilköğretim okulları ve meslek liseleri ile eğitim merkezlerinin verdiği hizmetler hakkında detaylı bilgi almak için MEB Özel Eğitim Genel Müdürlüğüne, İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine ve RAM'a müracaat edebilirsiniz.